Sadržaj
15. studenoga 2021 ― Vrijeme čitanja 4 min.

Pedalirati može svatko, ali ponekad nije lako

Posebno ako ne pedaliramo oprezno!

Bicikl je vozilo!

 

Bicikl je često podcijenjeni segment u svakodnevnom „prometnom“ životu. Naime, činjenica lakog ovladavanja pedalirajućim ljubimcem kao da se podsvjesno usadila u naš mentalitet i prouzročila njegovu marginalizaciju u prometnoj praksi. Važno je naglasiti kako se bicikl u zakonskoj regulativi tretira kao vozilo i zbog te činjenice njegovo pojavljivanje na kolniku, u slučajevima kada to zakon dopušta, ne bi trebalo uzrokovati učestalo iščuđavanje i negodovanje vozača motornih vozila.

Kada već parafraziramo Zakon o sigurnosti prometa na cestama, važno je napomenuti kako su biciklisti dužni kretati se biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a ako one ne postoje, što bliže desnom rubu kolnika. Slovo zakona je jasno, no ponekad njegova primjena postane dijelom urbanih legendi i mitova.

 

Slika 1

Problemi?

 

Lista problema s kojima se biciklisti suočavaju u prometu nije kratka. Jedan od gorućih svakako je neadekvatna i nedostajuća biciklistička infrastruktura. Nepovezana biciklistička mreža i nelogično postavljena infrastruktura nažalost ne uzrokuje samo koliziju u tumačenju zakonske regulative, već je česti krivac prometnih nesreća s tragičnim posljedicama. Nadalje, veliki problem predstavlja i parcijalno tumačenje zakonskih propisa.

Tako biciklisti u vožnji kombiniraju kretnje u prometu prema vlastitoj logici, a vozači motornih vozila tretiraju ih kao dežurna prometna „smetala“. Međutim, napetosti se ne javljaju isključivo u odnosu biciklista i vozača motornih vozila. Neugodnosti su svakodnevne i na relaciji pješaci-biciklisti, jer iz straha od opasnosti pedaliranja kolnikom, u slučaju nepostojanja biciklističke infrastrukture, biciklisti se radije odlučuju na nepropisno kretanje nogostupom.

Slika 2

Rješenje?

 

Iz svega navedenog možemo zaključiti kako se radi o zamršenoj problemskoj situaciji u kojoj ne postoji isključiva odgovornost jedne strane. Međutim, važno je raditi na uspostavljanju kvalitetnog rješenja i zaustavljanju prakse parcijalnog pristupa i isključivosti u prometu. Iz Sindikata biciklista smatraju kako rješenje leži u potrebnoj sustavnoj sinergiji više faktora. Prioritetnom razvoju kvalitetnijih i jasnijih zakona te infrastrukture (usklađenje s razumnim standardom kvalitete i Pravilnikom), sustavnoj edukaciji (znanje i stavovi) te kontroli ponašanja sudionika u prometu i sankcioniranju prekršaja.

Slika 3

Promjene kreću od nas samih

 

No svaka promjena mora krenuti od nas samih. Stoga je važno poštovati osnovna prometna pravila i uvijek pedalirati oprezno, kako bi smanjili vjerojatnost lošeg prometnog iskustva. Važno je voditi računa o razini naše opremljenosti, odnosno provjeriti ima li naš bicikl kočnicu za svaki kotač, zvonce, jedno ili dva simetrična svjetla i na svakoj pedali katadiopter. Na mjestima koja nemaju biciklističku stazu ili traku dužni smo voziti uz desni rub kolnika.

Tijekom čitave vožnje obje ruke moraju biti na upravljaču, a ako pedaliramo u skupini biciklista moramo se kretati jedan iza drugog. U slučaju lošije vidljivosti, trebali bi nositi reflektirajući prsluk ili neku drugu na odjeći vidljivu oznaku. Kaciga se preporuča svima, ali zakon nalaže da je moraju nositi samo mlađi od 16 godina. Vožnja u alkoholiziranom stanju (dopušteno do 0.5 promila) ili pod utjecajem opojnih droga krajnje je opasna i zakonski kažnjiva.

Slika 4
GRAWE OSIGURANJE ZA BICIKLISTE

Važno je biti osiguran

 

No unatoč cjelokupnom oprezu, rizik od nesreće uvijek je prisutan. Upravo zato što razumijemo rizike s kojima se suočavaju biciklisti, prvi na tržištu uveli smo jedinstven paket Osiguranja za bicikliste. GRAWE osiguranje za bicikliste obuhvaća osiguranje od odgovornosti prema trećim stranama, osiguranje od posljedica nesretnog slučaja, a dodatno se može ugovoriti i osiguranje bicikla od krađe.

Osigurati se možete ONLINE u samo nekoliko klikova odabirom između tri paketa s različitim visinama i vrstama pokrića, B-SAFE, B-RELAXED i B-SMART. Ugovaranjem GRAWE osiguranja za bicikliste i poštivanjem prometnih pravila, vaše će pedaliranje biti opuštenije i sigurnije.

Slika 5

Zašto pedalirati?

 

Vožnja bicikla blagotvorno utječe na naše zdravlje. Ona štiti zglobove i jača muskulaturu, ponajviše kvadricepse i mišiće stražnjice. Nadalje, uživanje na našim pedalirajućim ljubimcima poboljšava funkcioniranje srca i dišnog sustava, poboljšava san, topi tjelesne masnoće, smanjuje rizik od pojave šećerne bolesti tipa 2 te potiče lučenje serotonina čime ublažava napetost i poboljšava raspoloženje.

Osim pozitivnog utjecaja na naše zdravlje, pedaliranje doprinosi općem zdravlju populacije. Naime, ono smanjuje prometne gužve i pritisak na javni gradski prijevoz, ali što je izuzetno važno, smanjuje emisiju ispušnih plinova. Razloga za pedaliranje i više je nego dovoljno. Osigurajte vaš bicikl GRAWE osiguranjem za bicikliste i uživajte u sigurnijoj te ugodnijoj vožnji.

Slika 6
07. studenoga 2021 ― Vrijeme čitanja 5 min.
Kada treba odustati od „Meni se to ne može dogoditi“ stava?

Ako je riječ o zdravlju odgovor je: DANAS

Više
npr Car osiguranje, savjetnik za kupca, ...