GRAWE Hrvatska d.d. (Društvo) u svom poslovanju teži poštivanju svih primjenjivih propisa i poslovnih standarda te je u interesu Društva da se eventualne nepravilnosti u poslovanju isprave i uklone.
Društvo ohrabruje svaku osobu koja ima informacije o potencijalnim nepravilnostima u njegovom poslovanju da ih prijavi i tu svrhu joj stavlja na raspolaganje odgovarajuća sredstva za prijavu nepravilnosti.
Društvo je usvojilo Pravilnik o unutarnjem postupku prijavljivanja nepravilnosti kojim uređuje unutarnji postupak prijavljivanja nepravilnosti, postupak zaštite prijavitelja nepravilnosti te sva prava i obveze koja za Društvo i prijavitelja nepravilnosti proizlaze iz toga.
U nastavku su informacije o sustavu za unutarnje prijavljivanje Društva.
Što je nepravilnost?
Nepravilnost su radnje ili propusti koji su protupravni i odnose se na područje primjene i propise navedene u članku 4. Zakona o zaštiti prijavitelja nepravilnosti („Narodne novine“, br.: 46/2022) a koji su povezani s obavljanjem poslova Društva kao npr. neobjavljivanje propisanih dokumenata, manipulacije financijskim izvještajima i sl.
Što je unutarnje prijavljivanje nepravilnosti?
Unutarnje prijavljivanje nepravilnosti je prijavljivanje nepravilnosti Društvu.
Tko može biti prijavitelj nepravilnosti?
Prijavitelj nepravilnosti može biti svaka fizička osoba koja je o nepravilnosti saznala u svom radnom okruženju.
Radno okruženje su profesionalne aktivnosti u javnom ili privatnom sektoru u okviru kojih, neovisno o prirodi tih aktivnosti, osobe stječi informacije o nepravilnostima i u okviru kojih bi te osobe mogle doživjeti osvetu ako prijave take nepravilnosti, uključujući situaciju kada je aktivnost u međuvremenu prestala ili neposredno treba ili je trebala započeti.
Takve aktivnosti posebno uključuju:
- osobe u radnom odnosu (radnike Društva)
- imatelje dionica i poslovnih udjela, kao i osobe koje su članovi upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela Društva, uključujući i neizvršne članove, te volontere i plaćene ili neplaćene vježbenike
- osobe koje rade pod nadzorom i u skladu s uputama ugovaratelja, podugovaratelja i dobavljača
- osobe koje na bilo koji način sudjeluju u djelatnostima Društva.
Kako se može podnijeti prijava nepravilnosti?
Prijava nepravilnosti može se podnijeti:
- u pisanom obliku
- poštom
- GRAWE Hrvatska d.d., Ulica grada Vukovara 5, 10000 Zagreb
- elektroničkom poštom
- e-mail: prijava.nepravilnosti @ grawe.hr
- neposredno povjerljivoj osobi
- poštom
- u usmenom obliku
- fizičkim sastankom s povjerljivom osobom u razumnom roku, na zahtjev prijavitelja (uz najavu i dogovor termina).
Preporučuje se da se prijava nepravilnosti podnesena poštom pošalje preporučenom poštanskom pošiljkom s povratnicom s naznakom „za povjerljivu osobu“.
Što sve mora sadržavati prijava nepravilnosti?
Prijava nepravilnosti mora sadržavati:
- podatke o prijavitelju nepravilnosti (ime, prezime, adresa za primanje pismena i/ili adresa elektroničke pošte) i datum prijave
- podatke o prijavljenom tijelu ili osobi, ako se prijava nepravilnosti odnosi na konkretnu osobu
- okolnosti i činjenice na kojima se pritužba temelji.
U cilju učinkovitijeg postupanja preporučuje se da prijava sadrži i dokaze o nepravilnostima koje se prijavljuju, a koji su poznati odnosno dostupni prijavitelju nepravilnosti (npr. imena i prezimena svjedoka, pisana dokumentacija, elektroničke poruke).
Obrazac za prijavu nepravilnosti Vam je dostupan ovdje.
Koje informacije podnositelj prijave mora dobiti od povjerljive osobe?
Povjerljiva osoba mora potvrditi primitak prijave u roku od sedam dana od dana primitka.
Povjerljiva osoba mora dostaviti povratnu informaciju o prijavu u pravilu u roku od 30 dana, ali ne duljem od 90 dana od dana potvrde o primitku prijave ili ako potvrda nije poslana prijavitelju, nakon proteka sedam dana od dana podnošenja prijave.
Koja su prava prijavitelja nepravilnosti?
Prijavitelj nepravilnosti ima pravo na:
- zaštitu identiteta i povjerljivosti
- sudsku zaštitu
- naknadu štete
- primarnu besplatnu pravnu pomoć u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravo na besplatnu pravnu pomoć
- emocionalnu podršku, u skladu s posebnim propisom
- sekundarnu besplatnu pravna pomoć u skladu sa zakonom koji se uređuje pravo na besplatnu pravnu pomoć
- drugu zaštitu predviđenu u postupcima propisanim Zakonom o zaštiti prijavitelja nepravilnosti.
Koji su uvjeti za zaštitu prijavitelja nepravilnosti?
Prijavitelj nepravilnosti ostvaruje pravo na zaštitu:
- ako je imao opravdan razlog vjerovati da su prijavljene ili javno razotkrivene informacije o nepravilnostima istinite u trenutku prijave ili razotkrivanja
- ako su prijavljene ili javno razotkrivene informacije o nepravilnostima obuhvaćene područjem primjene Zakona i
- ako je podnio prijavu u skladu s odredbama ovog Pravilnika i Zakona sustavom unutarnjeg ili vanjskog prijavljivanja nepravilnosti ili je javno razotkrio nepravilnost.
Prijavitelj nepravilnosti ne ostvaruje pravo na zaštitu ako nisu ispunjeni svi prethodno navedeni uvjeti.
Pravilnik o unutarnjem postupku prijavljivanja nepravilnosti Društva dostupan Vam je ovdje.