Sadržaj
09.10.2020. ― Vrijeme čitanja 5 min.

Kako tjelesna aktivnost utječe na vaše zdravlje?

Bilo da samo šetamo, vozimo se biciklom do posla, igramo se s djecom, pospremamo ili se redovito bavimo nekim oblikom rekreacije i sporta, tjelesna je aktivnost dio našeg svakodnevnog života i jedan od glavih čuvara našeg zdravlja. Zašto bi u svoju svakodnevnicu trebali ubaciti bilo kakvu tjelesnu aktivnost, pročitajte niže.

Zašto je tjelesna aktivnost dobra?

Da je rekreacija važna i dobra uče nas još u vrtiću pa opet, tako često, s vremenom zaboravimo to primjenjivati u praksi. Užurban život, puno obveza, stres i manjak vremena tek su neki od razloga zbog kojih ljudi danas zanemaruju rekreaciju. Stoga, valja ponoviti da redovita tjelesna aktivnost smanjuje stopu smrtnosti od niza kroničnih bolesti. I ne samo to, odlično prevenira nastanak brojnih štetnih stanja poput visokog krvnog tlaka, pretilosti, povišenog šećera u krvi, povišenog kolesterola, itd. Dodatno, tjelesna aktivnost potiče lučenje serotonina (hormona sreće) zbog čega je i manja vjerojatnost za pojavu različitih depresivnih raspoloženja. 

šetnja šumom
Za početak je dovoljna i lagana šetnja.

Tjelesna aktivnost kao oblik "restarta"

Boravak i rekreacija na zraku pozitivno utječe na ljudsku psihu. Zahvaljujući redovitoj tjelesnoj aktivnosti, kod čovjeka dolazi do boljeg i uspješnjeg razvijanja samosvijesti i samopoštovanja.

Umjesto da stres, kao u mnogim prilikama, koristite kao izliku za nebavljenjem nekim oblikom rekreacije, imajte na umu da upravo tjelovježba pomaže u smanjenju stresa. Jednostavno, tjelovježbu je potrebno shvatiti kao oblik "restarta" zahvaljujući kojoj svi prezaposleni mogu postati smireniji, produktivniji, manje nervozni i manje izloženi stresu. 

Osim toga, dokazano je da aktivnije osobe u poslovnom svijetu pokazuju veću naklonjenost timskom radu, ali i otvorenosti te socijalizaciji.

 

Koliko je tjelesne aktivnosti dovoljno

Za postizanje rezultata, što onih fizičkih što psihičkih, poželjno je baviti se nekom aktivnošću 30 minuta nekoliko puta tjedno. Dakle, nije nužno baviti se intenzivnom sportskom aktivnošću. Dovoljno je tek lagano trčanje, a za početak i šetanje. Pješačite na posao, smanjite korištenje automobila, biciklirajte. Zaista je mnogo načina na koji se može spojiti ugodno s korisnim.

Osim toga, preporučeno vrijeme bavljenja određenom tjelesnom aktivnošću ovisi i dobi osoba. Tako se, recimo, djeci i mladima (od 6 do 17 godina) preporučuje svakodnevna fizička aktivnost u trajanju do 60 minuta.

vježbanje s djecom
Tjelovježbu treba prilagoditi dobi i osluškivati svoje tijelo tijekom tjelovježbe

Odraslim osobama preporučuje se provođenje umjerene tjelesne aktivnosti barem pet dana u tjednu. U slučaju više intenzivnog treninga dovoljna su tri dana u tjednu po 20-ak minuta. Kada je riječ o populaciji u trećoj životnoj dobi, preporučeno je baviti se laganom tjelovježbom koja je u potpunosti prilagođena sposobnostima osobe, ali najviše zdravlju. Svakako je prije početka poželjno i savjetovati se s liječnikom.

No, bez obzira na dob, najvažnije je slušati vlastito tijelo. Tek tada je moguće u potpunosti osjetiti sve dobrobiti koji bilo koji oblik rekreacije donosi baš svima.

 

Tekst preuzet s www.zivjeti-bolje.hr.
06. Listopad 2020 ― Vrijeme čitanja 7 min.
Dodatno zdravstveno osiguranje - koje su prednosti i zašto biste ga trebali ugovoriti već danas?
Dodatno zdravstveno osiguranje često se poistovjećuje s dopunskim zdravstvenim osiguranjem, međutim to su dvije potpuno različite vrste osiguranja. Dok je dopunsko osiguranje, uz obavezno, dio standardne zdravstvene zaštite, dodatno je zdravstveno osiguranje tzv. nadosiguranje, odnosno osiguranje koje pruža dodatne zdravstvene usluge s ciljem kontinuirane prevencije i očuvanja zdravlja! Pročitajte u nastavku koje to prednosti donosi dodatno zdravstveno osiguranje...
Više
INSTAGRAM
npr Car osiguranje, savjetnik za kupca, ...