Sadržaj
25. studenoga 2022 ― Vrijeme čitanja 7 min.

Movember – studeni u znaku brade i brkova

Mjesec posvećen borbi protiv raka prostate

Brada – simbol muževnosti

Muška je brada oduvijek imala neko veće i dublje značenje od običnih dlaka na licu. Povijesno gledajući, brada je oduvijek predstavljala neki statement. Duga brada predstavljala je muškost, snagu, dostojanstvo, mudrost i nije uvijek svima bilo dopušteno nositi bradu. Primjerice, brijanje brade u prošlosti je bila kazna za muškarce koji su se ogriješili o zakon pa su obrijani bili veoma prepoznatljivi u društvu i tako javno osramoćeni za svoje nezakonite postupke. Iako su se vremena uvelike promijenila i nošenje brade se više nikako ne povezuje sa sličnim okolnostima, brada i danas predstavlja više od ukrasa lica, ona je i dalje simbol muževnosti i muške snage.

Brada – vodič kroz povijest

Tamo negdje u prapovijesti brada je grijala i čuvala lice, ali i služila za zastrašivanje neprijatelja ili životinja. Imućniji drevni Egipćani nosili su umjetne brade izrađene od plemenitih metala, a već su muškarci u Mezopotamiji koristili razne primitivne uređaje kako bi brade slagali u njima idealne oblike. U dalekoj povijesti bilo je uobičajeno i bojiti brade. Dugačke brade u Indiji i drevnoj Grčkoj predstavljale su mudrost i čast. U vrijeme Rimskog carstva pojavile su se prve brijačnice za sve muškarce, dok su one imućnije brijali njihovi robovi. Ipak, tadašnji filozofi ostali su vjerni puštanju brada vjerujući da je duga brada i dalje simbol njihove prosvijećenosti i mudrosti. Na sjeveru Europe brade su se nosile sve do jačanja kršćanstva koje je nalagalo brijanje brade (čak i brkova!) i taj je trend trajao sve do završetka križarskih ratova kada je ponovno zavladala bradomanija u svim oblicima. U to se vrijeme počela razvijati prva „industrija“ vezana uz brigu brade – različiti češljići, pomade i slični proizvodi koji su služili uređivanju dlaka. Postepeno se razvijala svijest o boljoj higijeni i izgledu pa su u viktorijanskom dobu osim sapuna (koji je postao svima dostupan) nastali i prvi proizvodi protiv starenja kože.

 

Šezdesete godine 20. stoljeća donijele su veliki preokret po pitanju važnosti brige o tijelu, o savršenom izgledu i pokrenuo drugačije poimanje muškosti koje uključuje pažljivo i pomno odabranu odjeću, odabir frizure pa tako i brade i brkova. Danas se sve više muškaraca odlučuje nositi dužu bradu, a modni trendovi su na njihovoj strani i kažu da je brada HIT.

Brada

Zašto je važno nositi bradu u studenom

Kako već samo ime kaže, studeni donosi prve ozbiljnije niže temperature i hladnoću. Ali to nije razlog zašto brojni muškarci upravo u studenom daju priliku svojim brkovima i bradama da porastu. Naime, tijekom studenog odvija se Movember, pokret koji su pokrenuli Travis Garone i Luke Slattery s ciljem povećanja svijesti o muškom zdravlju, prvenstveno o prevenciji raka prostate. Riječ Movember je simpatična kombinacija riječi mo (moustache) što znači brk i November što znači studeni. Puštajući brkove tijekom studenog, muškarci se diljem svijeta uključuju u ovu inicijativu i tako sudjeluju u osvješćivanju ideje da je briga o zdravlju izuzetno važna i da nema prostora stigmatiziranju bilo kojeg dijela tijela kada je riječ o očuvanju zdravlja.

cura i dečko movember

Kad si ti na svojoj strani i statistika je

Ako govorimo o statistici vezanoj uz rak prostate, podaci nisu ohrabrujući. Naime, ovaj će se oblik raka pojaviti kod 5 – 7 % muškaraca starijih od 50 godina života dok će čak 80 % muškaraca u dobi iznad 80 godina oboljeti od ovog oblika raka. Ipak, ako se dijagnosticira na vrijeme, dakle preventivnim putem, potpuno izlječenje raka prostate kod muškaraca  je visokih 98 %. Vjerujući u snagu prevencije, GRAWE osiguranje pokrenulo je kampanju 90/98 kojoj je cilj svakodnevno podsjećati javnost da je zdravlje u mnogočemu pitanje odabira, ali i potaknuti što veći broj muškaraca i žena da na vrijeme obavi preventivni pregled. S tim ciljem osigurao je besplatne preglede (UZV dojki za žene i UZV prostate za muškarce) u 300 zdravstvenih ustanova diljem Hrvatske. Popis zdravstvenih ustanova u kojima možete obaviti preglede pronađite ovdje, a na sljedećem linku pronađite više informacija o GRAWE programima dobrovoljnog dodatnog zdravstvenog osiguranja.

Uključeni u javnozdravstvene kampanje

Uz brojne aktivnosti tijekom godine kojima je u fokusu poticanje na preventivne preglede, GRAWE je već niz godina aktivno uključeno u javnozdravstvene kampanje Pink Ribbon i Movember u listopadu i studenom, snažno podržavajući borbu protiv raka dojke kod žena i raka prostate kod muškaraca. S tim u vidu ovog listopada GRAWE osiguranje poznatim hrvatskim influencerima dijelilo je posebne narukvice kao simbol brige o zdravlju. Također, GRAWE se odlučio priključiti Bradatoj aukciji, inicijativi koja potiče muškarce da tijekom studenog puštaju svoju bradu/brkove te ih stave na aukciju. Sva prikupljena sredstva doniraju se Županijskoj ligi protiv raka, a GRAWE je odlučio na taj način na aukciji otkupiti sve brade svojih zaposlenika koji se pridruže ovoj inicijativi.

 

movember jesen

Nije važna brada

Brada, da ili ne? Kroz povijest se mijenjalo značenje nošenja brade, ali i percepcija  muškosti te za razliku od nekih davnih vremena muževnost danas ne podrazumijeva tabue vezane uz njegu tijela ili brigu o zdravlju. Dapače, danas snaga ima malo drugačiji kontekst – predstavlja samosvijest, informiranost i slobodu promišljanja o sebi i svojim odabirima. Zato, dragi muškarci, sami birajte želite li ili ne želite nositi bradu, stavljati kremu na lice ili puštati dlake na leđima. To je u potpunosti vaš odabir jer u moderno doba muškost znači samopouzdanje, a jedni musthave je zdravlje.  Obavite pregled, budite sigurni da ste zdravi, a potom razmišljajte je li vrijeme da saznate kako biste izgledali s bradom.

27. listopada 2022 ― Vrijeme čitanja 4 min.
Listopad – mjesec koji treba pamtiti

Mjesec borbe protiv raka dojke

Više
npr Car osiguranje, savjetnik za kupca, ...