Osigurajte sebe, suputnike i svoje vozilo
Uz GRAWE DOM pakete osiguranja zaštitite svoj dom od požara, prirodnih nepogoda, izljeva vode, razbojstva i drugih nedaća.
Pružite financijsku zaštitu svojoj obitelji
Osigurajte imovinu, poslovanje i goste
Budite spremni na neplanirane situacije
Zaštitite sebe, svoj bicikl i tuđu imovinu
Svaku plovidbu završite u mirnoj luci
Brigu o zdravlju stavite na prvo mjesto
Budite bezbrižni na svakom putovanju
Osigurajte naknadu štete trećim osobama
Budite odgovoran sudionik u prometu, osigurajte se na vrijeme!
Ova jedinstvena polica uključuje razne vrste osiguranja, namijenjene zaštiti poslovnog prostora, opreme, zaliha i poslovanja od mnogih rizika.
Osiguranje robe u prijevozu štiti Vas od neželjenih posljedica prouzročenih štetama na Vašoj robi za vrijeme prijevoza.
Vaša sigurnost za štete nastale prema trećim osobama
Sigurnost za vaše zaposlenike 24 sata na dan
Jedna polica za sve zaposlenike
Omogućite Vašim djelatnicima redovite preventivne preglede
Paket zaštite za sigurnu plovidbu
Paket sigurnosti za suvlasnike i upravitelje stambenih zgrada
Informirajte se o proizvodu, dogovorite sastanak ili zatražite ponudu
Prijavite štetu putem naših online obrazaca
Naručite svoj pregled kod naših ugovornih medicinskih ustanova
Zatražite izdavanje međunarodne karte za osiguranje vozila
Promijenite podatke po Vašim postojećim policama
Pričamo Vaš materinji jezik! We speak your mother tongue! Wir sprechen Ihre Muttersprache!
Uz Vas smo bolji! Optimiziramo svoje proizvode i procese zbog Vas
Prijavite eventualne nepravilnosti o kojim imate saznanja, a povezane su s obavljanjem poslova Društva
Preuzmite informativne materijale o proizvodima, logotip ili službene fotografije
Pronađite pojašnjenja za osiguravateljne pojmove
Prvo međunarodno osiguravajuće društvo u Hrvatskoj
GRAWE u 14 zemalja središnje i istočne Europe
Kvaliteta prostora na Vašoj strani!
Pogled u svijet osiguranja
Snaga koja raste već 194 godine
Pronađite Vama najbliži GRAWE ured
Temelj zdravog odnosa s lokalnom zajednicom
Vrijednosti kojima stvaramo sigurnost za klijente
Stanovi i poslovni prostori za najam ili prodaju
Pridružite se uspješnom GRAWE timu
Naš zalog za budućnost
Naši partneri kod kojih možete ugovoriti osiguranje
Osiguranje na Vašoj strani.
Izračunati broj brzina na biciklu jednostavan je matematički proces. Izbrojite koliko je zupčanika na prednjem pogonu (1-3), zatim zbrojite one na stražnjem pogonu (najčešće 7-11) i u konačnici pomnožite ta dva rezultata i eto ga!
Primjerice, ako neki bicikl naprijed ima 3, a sa stražnje strane 8 zupčanika, to znači da posjeduje ukupno 24 brzine. Broj brzina može se izračunati i prema brojevima na ručici mijenjača, no kod nekih vrsta bicikala (npr. gradski) to nije moguće jer im se brzine nalaze unutar zatvorenog zadnjeg mehanizma bicikla.
Tri su osnovna položaja na biciklu, neutralni (sjedeći) položaj, nagnuti položaj i stojeći (stajaći) položaj. Svaki od njih ima prednosti i nedostatke, ovisno gdje se i na koji način upotrebljavaju.
Neutralni položaj na biciklu zapravo je položaj u kojem se većina biciklista nalazi veći dio vožnje. On je relativno ugodan i pogodan za sve vrste terena i u tom je položaju najlakše mijenjati brzine. Nagnuti položaj omogućava ostvarivanje veće brzine, ali je poprilično neugodan. U nagnutom je položaju iznimno teško mijenjati brzine.
Stojeći položaj biciklisti uglavnom koriste za uspinjanje na uzbrdice ili prilikom istezanja na biciklu. On nam omogućuje ostvarivanja veće sile na pedalama, što nam olakšava uspinjanje na uzbrdici. Ovaj položaj nije primjeren za mijenjanje brzina upravo zbog snažne sile na pedalama. Prevelika sila pritiska na uzbrdici može oštetiti dijelove bicikla ili uzrokovati ispadanje lanca sa zupčanika. Osim ako niste profesionalci, ne mijenjajte brzine na biciklu u stajaćem položaju.
Prije promjene brzine na biciklu potrebno se brzo pripremiti. Naime, zbog udobnosti vožnje i smanjenja štetnog utjecaja na dijelove bicikla, prilikom mijenjanja brzine nije mudro vršiti veliku silu na pedale. Dakle, prije mijenjanja brzina potrebno je smanjiti potisak na pedale i cjelokupni pogonski sustav.
Konkretno, to znači da je neposredno prije mijenjanja brzina na biciklu potrebno smanjiti broj okretaja i olabaviti pritisak na pedale. Naravno, to ne znači nužno usporavanje, ali je biciklu potrebno omogućiti prirodno i nesmetano prebacivanje u višu ili nižu brzinu. Kada se lanac prebaci na željeni zupčanik (šajbu), tada možete nastaviti proizvoljnom snagom pritiskati pedale.
Promjena brzina na biciklu trebala bi biti pravovremena, odlučna i brza. Ako uočimo približavanje uzbrdici, vrijeme je za prilagodbu onome što slijedi. Mijenjanje brzina pri usponu nije poželjan scenarij, jer osim što je opasno za bicikl, može biti iznimno opasno i za njegovog vozača. Razlog smo već spomenuli, prilikom uspinjajna, sila na pogonske dijelove bicikla je prevelika.
Mijenjanje brzina sa stražnjeg zupčanika je učestalo i podrazumijeva neprestano preskakanje lanca, uslijed čega dolazi do pojačanog trošenja. Zato pravilnim mijenjanjem brzina smanjujemo trošenje i minimiziramo šansu za oštećenjem. Dakle, odučnom, rezolutnom i pravovremenom promjenom brzine oštećenja su minimalna.
Prilikom uspinjanja ili spuštanja, biciklisti često rade grešku prebacivanja većeg broja brzina odjednom. Želja za bržim uspinjajnem ili postizanjem veće brzine prilikom spuštanja, može skupo koštati pogonski sustav bicikla.
Pravilno mijenjanje brzina na biciklu je jedna po jedna. Brzinu mijenjamo onda kada lanac radi puni krug na postojećem zupčaniku, odnosno potrebno je pričekati koju sekundu da se lanac poravna na kaseti pa tek onda po potrebi mijenjamo dalje.
Osim izbjegavanja oštećenja, postupno mijenjaja brzine riješava nas problema ispadanja lanca sa zupčanika. Situacija je to koja od nas uistinu zahtjeva da uprljamo ruke.
Ako već imate mogućnost mijenjanja mnogobrojnih brzina, šteta bi bilo ne iskoristiti taj potencijal. Biciklisti početnici često nisu skloni mijenjanju velikog broja brzina pa mijenjanju isključivo jednu brzinu. Iako zvuči pomalo čudno, veliki je broj onih koji ne koriste više od 3-4 brzine. Moramo imati na umu da su brzine tu kako bi pedaliranje učinile udobnijim, bržim i sigurnijim.
Prilikom uspinjanja dobro je koristiti mali ili srednji prednji lančanik, ali i veće stražnje zupčanike. Isto vrijedi i u težim uvjetima vožnje, kao što je pedaliranje po jakom vjetru. Kod spuštanja i ravnih terena mudro je koristiti veliki ili srednji prednji lančanik, ali i manje stražnje zupčanike. Iako zvuči malo komplicirano, samim testiranjem mogućnosti mjenjača shvatit ćete koja vam brzina odgovara u kojem trenutku.
Važno je i voditi računa o lancu. Kako bismo smanjili njegovo trošenje, dobro je izbjegavati vožnju s dijametralno suprotnim lančanicima. Naime, kada je lanac na prvom velikom zupčaniku i na stražnjem velikom zupčaniku nalazi se pod velikim naporom, jer je dijametralno rastegnut kroz pogonski mehanizam. Nadalje, zbog nepravilnog kuta lanca i zupčanika dolazi do njihovog velikog trošenja i deformiranja. Isto vrijedi i za kombinaciju mali prednji – mali stražnji zupčanik.
Budete li slijedili navedene savjete, očuvat ćete kvalitetu vašeg bicikla, ali i uživati u sigurnijoj vožnji. Nakon što kupite bicikl, izračunajte njegov broj brzina i uputite se prema nekoj manjoj uzbrdici. To je idealno mjesto na kojem ćete moći testirati vaše mijenjače, osjetiti kako vaš bicikl funkcionira te s vremenom steći rutinu mijenjanja brzina. Zapamtite, brzine su na biciklu osmišljene kako bi olakšale i unaprijedile kvalitetu pedaliranja, zato ih pametno koristite i ne ograničavajte se isključivo na nekolicinu.
Zašto je prilikom ugovaranja police osiguranja dobro znati što je franšiza?